بوستان شهدای اردبیل افتتاح شد
بوستان شهدای اردبیل افتتاح شد
بوستان شهدا در اردبیل به مناسبت روز ارتش و گرامیداشت شهیدان جنگ تحمیلی سوم با کاشت یک هزار اصله نهال با حضور مسئولان و نیروهای نظامی در منطقه الماس افتتاح شد.

به گزارش رفیق من آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل روز شنبه در این مراسم، درختکاری را سنت حسنه در جامعه عنوان کرد و گفت: به کاشت و نگهداری درخت در اسلام تاکید زیادی شده و ضروری است با کاشت نهال، فضای سبز در تمام شهرها و روستاها توسعه یابد.

وی با تاکید بر توسعه پوشش گیاهی و افزایش سرانه فضای سبز از مسئولان مربوطه خواست در این امر مهم اهتمام جدی داشته باشند.

شهامت هدایت مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل هم در این مراسم گفت: تاکنون ۶۰ پویش سرو ایران بمناسبت گرامیداشت شهدای جنگ تحمیلی سوم در مناسبت‌ها با کاشت ۲۳ هزار و ۳۲۰ اصله نهال اجرا شده است.

وی با بیان اینکه از آغاز هفته منابع طبیعی تاکنون ۸۸۱ هزار اصله نهال در بین مردم استان توزیع شده است افزود: با حمایت استاندار، ایستگاه تولید بذر و نهال مغان شروع به کار کرد و در یک ماه اخیر یک میلیون و ۷۰۰ هزار اصله نهال در این ایستگاه تولید شده است.

هدایت ادامه داد: توزیع و کاشت نهال در بین مردم همچنان ادامه دارد و طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است علاوه بر توزیع ۲ میلیون اصله صنوبر، سایر گونه‌ها نیز در بین مردم توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق اصل ۵۰ قانون اساسی، حفاظت از منابع طبیعی وظیفه عمومی است، افزود: مشارکت همه‌جانبه و آگاهانه اقشار مختلف مردم، همیاران طبیعت و نیز دستگاه‌های اجرایی در حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی ضروری است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه قطع درخت یا حمل چوب و سایر فرآورده‌های جنگلی موضوع را بلافاصله به شماره تلفن‌های رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند تا با اقدامات به موقع جلوی افراد سودجو گرفته شود.

  • منبع خبر : رفیق من